اتصالات لوله فولادی برق ( لوله کاندوئیت )

 

اتصالات لوله فولادی برق جزو پرکاربرد ترین متعلقات جهت نصب لوله های فولادی می باشد. در هر پروژه ایی که به منظور سیم کشی و هدایت کابل ها بنا به استفاده از لوله های فولادی باشد قطعا به این اتصالات نیز نیازمند خواهید بود. در برخی از مکان هایی نظیر سوله ها و کارخانه ها برای راه اندازی تاسیسات برق، از لوله های گالوانیزه برای لوله کشی جهت حفاظت از سیم و کابل استفاده می شود. این لوله ها برای اتصال به هم و همچنین اتصال به جعبه های تقسیم و قوطی های کلید از یک سری رابط بهره می برند.

این اتصالات انواع مختلفی دارند که بنا به نوع اتصالی که وجود دارد از آنها استفاده می شود. گروه صنعتی فناوران تولید کننده انواع لوله کاندوئیت و اتصالات آن می باشد که در انواع گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد و رنگ الکترواستاتیک تولید و در بازار عرضه می گردد. در این بخش قصد داریم تا به معرفی اتصالات و متعلقات لوله کاندوئیت بپردازیم.

 

اتصالات لوله فولادی برق

۱- زانوی درب دار

گاهی اوقات هنگام لوله کشی برق نیاز به تغییر جهت در مسیر لوله ها می باشد که در این نقطه ها بهترین گزینه برای اتصال استفاده از زانو درب دار می باشد.. وجود درب در زانو درب دار به این دلیل می باشد که مسیر دهی کابل ها و سیم ها در لوله ها و در هنگام رسیدن به زاویه زانو بسیار آسان تر انجام گیرد. همچنین عیب یابی و رفع خرابی در کابل ها هم سریع تر و راحت تر انجام می شود. زانو درب دار از طریق ریخته گری و با مواد اولیه ای همچون کربن و آهن و گالوانیزه گرم تهیه و تولید می شود.

 

زانوی درب دار لوله فولادی برق

۲- زانوی دور دار

از زانوی دور دار به منظور اتصال لوله های فولادی برق در محل هایی با زاویه ۹۰ درجه مورد استفاده قرار می گیرد . این زانو ها از جنس خود لوله برق به صورت گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد و یا رنگ الکترواستاتیک تولید می گردد.

 

 

زانوی دور دار لوله کاندوئیت

 

 

۳- کاندولت

کاندولت برای انشعابات مختلف از خطوط کاندوییت نصب شده با قابلیت دسترسی اپراتور یا نصاب به سیم و کابل از طریق درب از کاندولت استفاده میگردد.

 

 

کاندولت

 

۴- سه راهی درب دار

سه راهی درب دار جهت اتصال لوله فولادی برق در سه زاویه مختلف جهت انشعاب و تغییر زاویه و همچنین  مجهز به دریچه باز و بست  به منظور تعین مسیر سیم و کابل استفاده می گردد.

 

سه راهی درب دار

 

 

۵- بوشن

بوشن یکی از اتصالات کاربردی در لوله های برق می باشد که وظیفه اتصال دو لوله به هم را در مسیر های لوله کشی به عهده می گیرد. به طور کلی اتصال لوله ها در مسیر می تواند با عملیات جوشکاری انجام شود ولی این کار باعث می گردد در صورت ایجاد مشکل امکان تعویض لوله آسیب دیده، بسیار مشکل گردد. به همین علت از قطعه ای به نام بوشن استفاده می شود. بوشن ها در دو نوع گالوانیزه و برنجی تولید می شوند.

 

 

بوشن

 

 

۶- براس بوشن

از براس بوشن برای اتصال لوله فولادی برق به جعبه تقسیم و یا قوطی های کلید و پریز برق موجود در ساختمان ها، سوله ها و سایر محیط هایی که نیاز به لوله کشی برق برای سیستم تاسیسات برقی خود دارند، استفاده می شود. جنس براس بوشن ها برنجی می باشد.براس بوشن

 

 

۷- هدبوشینگ

هدبوشینگ یک قطعه فلزی و در برخی مواقع پلاستیکی است. این اتصال وظیفه محافظت از لوله در برابر عوامل آسیب زا مثل ساییدگی در انتهای لوله و مجرای پایانی آن را بر عهده دارد. از این نوع قطعه برای قسمت های ابتدایی و انتهایی یا همان ورودی و خروجی سیم های برق به لوله ها و کاندوئیت ها استفاده می شود. عملکرد هدبوشینگ جلوگیری  از اتصال الکتریسیته به سیستم لوله کشی و آسیب دیدگی آن است.

 

 

هدبوشینگ

 

۸- گلند

گلند فلکسیبل از اتصالات لوله فولادی برق و جعبه تقسیم می باشد که به منظور اتصال کاندوئیت‌ها و لوله‌ فلکسیبل به جعبه تقسیم یا به یکدیگر از گلند استفاده می‌شود. که در دو نوع تک پیچ و دو پیچ و در سایز های pg13.5 تا pg48 در بازار موجود می باشد.

 

گلند

 

 

۹- بست اسپیت

بست اسپیت‌ جزو پر کاربردترین اتصالات لوله فولادی برق می باشد که عمدتا از جنس گالوانیزه گرم برای تولید آنان استفاده می گردد. بست اسپیت‌ نیز مانند گلند درسایز‌های مختلفی تولید می شود که هرکدام کار مختص به خود را انجام می‌دهد. این قطعه که برای لوله فلکسیبل و لوله فولادی برق استفاده می‌شوند و کاربرد اصلی آنان برای نصب کردن لوله برق بر روی دیوار است.

 

 

بست اسپیت

 

 

۱۰- جعبه تقسیم

جعبه تقسیم به منظور گرفتن انشعاب از سیم و کابل عبور داده شده از داخل لوله های فولادی برق ( لوله کاندوئیت ) و رساندن آنها به مصرف کننده ها و دستگاه های مختلف استفاده می گردد. جعبه تقسیم های تولید شده در مجموعه فناوران در ابعاد مختلف و در جنس های گالوانیزه، آلومینیومی و پلاستیکی می باشد.

جعبه تقسیم

کاربرد لوله های فولادی برق 

برای نگهداری و حفاظت از سیم و کابل های برق در طول مسیر سیم کشی از لوله فولادی برق استفاده می شود. این لوله ها برای برق کشی ساختمان ها نیز به کار برده می شوند. همچنین می‌توان با استفاده از دستگاه لوله خم کن فرم داده و از این رو را در مکان‌های مختلفی برای عبور سیم های برق از آن استفاده کرد.  این لوله ها در برابر ضربات دارای مقاومت بسیار زیادی هستند.

از لوله فولادی برق برای سیم و کابل کشی در تاسیسات الکتریکی مجتمع های اداری و تجاری، فروشگاه ها، بیمارستان ها، منازل مسکونی استفاده می شود. بسته به محل مورد نظر باید لوله ای با جنس مناسب را انتخاب کرد. به طور مثال برای کاربرد های صنعتی با رطوبت بالا استفاده از لوله فولادی برق گالوانیزه گرم مطلوب تر می باشد.

 

انواع لوله فولادی برق

در گروه صنعتی فناوران انواع لوله برق فلزی و اتصالات لوله فولادی برق تولید و در بازار عرضه می گردد. بدون شک می توان گفت که لوله های تولیدی در این مجموعه جزو با کیفیت ترین محصولات در بازار می باشد. تمامی لوله ها و اتصالات لوله فولادی برق تولید شده مطابق با استاندارد های بین المللی می باشد. عمده مشتریان این مجموعه پتروشیمی ها، نیروگاه ها، صنایع مختلف می باشند. همچنین در این مجموعه امکان تولید لوله فولادی فلکسیبل نیز وجود دارد. از این لوله ها می‌توان در لوله کشی برقی موتور خانه ها، سیستم کابل کشی اعلام حریق، سیستم های برق آب و فاضلاب، سیستم لوله کشی صنعتی، سیستم دوربین مداربسته و غیره استفاده کرد.

در هنگام تولید کاندوئیت برق در شرکت های تولید کننده مشخصاتی که این لوله ها دارند، در آن به همراه نام کارخانه، استاندارد تولید و سایز لوله ها بر روی لوله ها ثبت شده و بعد از آن این لوله ها را برای بسته بندی و ارسال و انبار آماده می کنند. سپس با توجه به سفارش مشتری لوله های برق فلزی و اتصالات آن بارگیری خواهند شد. در یک مسیر سیم کشی علاوه بر لوله های فولادی برق به تجهیزات دیگری نیازمند هستیم. اتصالات لوله فولادی برق یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات برای نصب و راه اندازه یک سیستم لوله کشی برق می باشد.

 

قیمت اتصالات لوله فولادی برق

لوله فولادی برق برای نگهداری و حفاظت از کابل ها و سیم هایی که در ساختمان های مسکونی و یا صنعتی به صورت روکار و توکار مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه با توجه به تاثیر بسیار عالی لوله فولادی در کاهش هزینه های ناشی از فرسودگی و قطعی سیم های برق به وسیله ضربات فیزیکی و یا حیوانات موذی، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.  برای اطلاع از لیست قیمت لوله فولادی برق و اتصالات لوله فولادی برق و همچنین خرید محصولات می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

تلفن های تماس فناوران