متعلقات سینی کابل

متعلقات سینی کابل

 

در هنگام نصب سینی های کابل در محیط های مختلف گاهی نیاز به استفاده از انواع اتصالات می شود. متعلقات سینی برق، برای نصب سینی های کابل به بکدیگر، تغیر مسیر برای ادامه کابل کشی، انتقال کابل ها به ارتفاع بالاتر یا پایین تر، ایجاد انشعاب برای محل های دیگر و از این دست کاربرد ها استفاده می شود. در زیر به انواع متعلقات سینی برق اشاره شده است که به عنوان لوازم جانبی و مورد نیاز سینی برق در شرکت فناوران، تولید و جهت استفاده به بازار عرضه می شوند.

 

۱- زانویی افقی

یکی از متعلقات سینی زانویی افقی می باشد که با توجه به محل نصب دارای انواع مختلف می باشد. این زانویی در زوایای ۹۰، ۶۰ و ۴۵ درجه تولید می شود و برای اتصال دو سینی کابل به یکدیگر یا سینی کابل به اتصالات دیگر در سیستم های سینی های برق مورد استفاده قرار می گیرد.

زانوئی افقی سینی کابل

 

زانوئی افقی سینی کابل 60-45-30

 

 

زانوئی افقی سینی کابل 90

۲- سه راهی افقی

از دیگر متعلقات سینی کابل می توان به سه راهی اشاره کرد. در مواقعی که نیاز است سینی در سه مسیر امتداد یابد از سه راهی سینی برق استفاده می‌شود. بنابراین سه راهی مناسب جهت عبور سینی در سطوح مختلف و با انشعاب ۳ مسیر در سطوح افقی می‌باشد.

 

سه راهی افقی سینی کابل

۳- چهار راهی افقی

چهار راهی افقی یکی دیگر از متعلقات سینی می باشد و در مواقعی که نیاز است سینی کابل به مسیرهای مختلفی تقسیم و انشعاب داده شود، از چهار راهی افقی استفاده می شود. چهار راهی سینی برق جهت عبور سینی کابل با انشعاب در ۴ جهت در سطوح افقی مناسب است.

 

چهار راهی افقی سینی کابل

۴- زانویی عمودی داخلی و خارجی

یکی از متعلقات سینی، زانویی عمودی داخلی و خارجی می باشد که در سطوح مختلف و غیر هم سطح کاربرد دارد. با توجه به نیاز های نصب از یکی از آنها برای اتصال دو سینی کابل به یکدیگر برای ادامه مسیر کابل کشی در ارتفاع بالاتر یا پایین تر در سیستم های سینی های برق مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان در صورتی که زاویه دقیق بین دو ردیف سینی مشخص نباشد، زانویی های قابل تنظیم لولا دار مورد استفاده قرار گیرد.

 

زانوئی عمودی سینی کابل

۵- تبدیل (ردیوسر)

از این اتصال برای کاهش سایز سینی کابل و ادامه مسیر کابل کشی از انواع تبدیل استفاده میگردد. این تبدیل ها شامل تبدیل مستقیم، تبدیل به چپ و تبدیل به راست می باشد. در جاهایی از اجرا استفاده میشود که یا تعداد کابل ها کاهش پیدا میکند (تبدیل کاهنده) و یا تعداد کابل ها افزایش پیدا میکند (تبدیل افزاینده). همچنین جهت کاهش یا افزایش تبدیل میتواند به سمت راست یا چپ و یا وسط باشد.

 

تبدیل چپ سینی کابل

 

 

تبدیل راست سینی کابل

 

 

تبدیل مستقیم سینی کابل

همچنین مشخصات و ویژگی های متعلقات سینی کابل شامل عرض، ضخامت، تعداد خم برای انتخاب بهتر و مناسب تر این متعلقات در جدول زیر مشخص شده است:

مشخصات فنی سینی کابل

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات و تجهیزات برق صنعتی با همکاران فروش در ارتباط باشید.