متعلقات نردبان کابل

در هنگام نصب نردبان های کابل در محیط های مختلف گاهی نیاز به استفاده از انواع اتصالات می شود. متعلقات نردبان کابل برق، برای نصب نردبان های کابل به بکدیگر، تغیر مسیر برای ادامه کابل کشی، انتقال کابل ها به ارتفاع بالاتر یا پایین تر، ایجاد انشعاب برای محل های دیگر و از این دست کاربرد ها استفاده می شود. در زیر به انواع متعلقات نردبان کابل اشاره شده است که به عنوان اتصالات مورد نیاز نردبان کابل در شرکت فناوران، تولید و جهت استفاده به بازار عرضه می شوند.

 

۱- زانویی افقی

یکی از متعلقات نردبان کابل زانویی افقی می باشد که با توجه به محل نصب دارای انواع مختلف می باشد. این زانویی در زوایای ۹۰، ۶۰ و ۴۵ درجه تولید می شود و برای اتصال دو نردبان کابل به یکدیگر یا نردبان کابل به اتصالات دیگر در سیستم های نردبان های کابل مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

زانوئی افقی نردبان کابل

 

زانوئی افقی نردبان کابل 45

 

زانوئی افقی نردبان کابل 90

 

۲- سه راهی افقی

از دیگر متعلقات نردبان می توان به سه راهی اشاره کرد. در مواقعی که نیاز است نردبان در سه مسیر امتداد یابد از سه راهی نردبان استفاده می‌شود. بنابر این سه راهی نردبان کابل مناسب جهت عبور نردبان کابل در سطوح مختلف و با انشعاب ۳ مسیر در سطوح افقی می‌باشد.

سه راهی افقی نردبان کابل

 

۳- چهار راهی افقی

چهار راهی افقی یکی دیگر از متعلقات نردبان کابل می باشد و در مواقعی که نیاز است نردبان کابل به مسیرهای مختلفی تقسیم و انعشاب داده شود، از چهار راهی افقی استفاده می شود. چهار راهی نردبان  جهت عبور نردبان کابل با انشعاب در ۴ جهت در سطوح افقی مناسب است.

چهار راهی افقی نردبان کابل

 

۴- زانویی عمودی داخلی و خارجی

یکی از اتصالات دیگر نردبان کابل زانویی عمودی داخلی و خارجی می باشد که در سطوح مختلف و غیر هم سطح کاربرد دارد. با توجه به نیاز های نصب از یکی از آنها برای اتصال دو نردبان کابل به یکدیگر برای ادامه مسیر کابل کشی در ارتفاع بالاتر یا پایین تر در سیستم های نردبان کابل مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان در صورتی که زاویه دقیق بین دو ردیف نردبان مشخص نباشد، زانویی های قابل تنظیم لولا دار مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

زانوئی عمودی نردبان کابل

 

۵- تبدیل (ردیوسر)

از این اتصال برای کاهش سایز نردبان کابل و ادامه مسیر کابل کشی از انواع تبدیل استفاده میگردد. این تبدیل ها شامل تبدیل مستقیم، تبدیل به چپ و تبدیل به راست می باشد. در جاهایی از اجرا استفاده میشود که یا تعداد کابل ها کاهش پیدا می کند (تبدیل کاهنده) و یا تعداد کابل ها افزایش پیدا می کند (تبدیل افزاینده). همچنین جهت کاهش یا افزایش تبدیل میتواند به سمت راست یا چپ و یا وسط باشد.

 

تبدیل چپ نردبان کابل

تبدیل مستقیم نردبان کابل

تبدیل راست نردبان کابل

 

مشخصات و ویژگی های متعلقات نردبان کابل شامل عرض، ضخامت و تعداد خم اتصالات نردبان کابل در جدول زیر قابل مشاهده می باشد.

 

مشخصات فنی نردبان کابل

برای آشنائی با استانداردهای نردبان کابل در منوی اخبار و مقالات اطلاعات تکمیلی را ملاحظه نمائید.