سینی کابل گالوانیزه سرد

 

سینی کابل گالوانیزه سرد از ورق فولادی گالوانیزه سرد تولید می گردد که با توجه به مقاوم بودن در مقابل زنگ زدگی انتخاب مناسبی جهت استفاده در سیستم های کابل کشی کارخانه ها، صنایع مختلف مانند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی می باشد.

در این نوع سینی برق، پوشش‌ الکتروگالوانیزه به وسیله اعمال محلول فلز سولفات روی سطح سینی را می پوشاند. در این روش، ضخامت پوشش روی بسیار نازک در حدود  ۱۵ تا ۲۰ میکرون میباشد.

سینی برق گروه صنعتی فناوران با استفاده از دستگاه CNC  پانچ می گردد. به کارگیری این دستگاه موجب افزایش سرعت تولید سینی کابل و همچنین کیفیت بالا می گردد. استفاده از این دستگاه باعث میشود سینی های برق فاقد سطح تیز بوده و روکش کابل ها آسیب نبینند. با استفاده از این دستگاه امکان تولید اشکال مختلف در سایزهای یکسان می باشد.

 

سینی کابل گالوانیزه سرد

عوامل تاثیر گذار بر سینی کابل گالوانیزه سرد:

  • عرض سینی کابل گالوانیزه
  • ارتفاع سینی برق
  • طول سینی کابل به متر
  • ضخامت ورق سینی
  • نوع پانچ دار یا بدون پانچ بودن آن

سینی برق گالوانیزه معمولا در ضخامت های مختلف از ۰٫۷ میکرون تا ۲ میلی متر در انواع پانچ دار و بدون پانچ مطابق نقشه درخواستی مشتریان در شاخه های دو یا سه متری قابل سفارش و تولید است و  معمولا در عرض های  ۱۰ ، ۱۵ ، ۲۰ ، ۲۵ ، ۳۰ ، ۴۰ ، ۵۰ و ۶۰ تا یک متر و با لبه های ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۸ ، ۱۰ سانتی متر تولید می گردد. شایان ذکر است درب سینی ها نیز در ابعاد سینی کابل با ورق کمتر از ضخامت سینی نیز به سفارش مشتری قابل تولید است.

 

کیفیت ورق گالوانیزه سرد

برای خرید سینی کابل گالوانیزه سرد، کیفیت ورق تاثیر بسیار زیادی بر محصولات و قیمت محصول می گذارد. هر چقدر ورق استفاده شده در محصول کیفیت بالاتری داشته باشد، قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان بیشتر میشود . برای جلب رضایت مشتریان و کیفیت بهتر محصول گروه صنعتی فناوران مفتخر است که از ورق های شناخته شده و باکیفیت هفت الماس و شهرکرد که دارای تائیدیه و استاندارد بین المللی می باشد در تولیدات خود استفاده می کند.

 

سینی برق گالوانیزه سرد

 

اتصالات سینی کابل گالوانیزه سرد

برای نصب سینی برق بایستی از اتصالات مختلفی نظیر ساپورت های دیواری و سقفی استفاده نمائیم که به وسیله این متعلقات سینی کابل به سقف یا به دیوار نصب می شود. در زیر به تعدادی از این اتصالات اشاره می شود.

  • درب سینی گالوانیزه
  • رابط سینی گالوانیزه ( رابط بغل بند، رابط U شکل)
  • ساپورت سینی گالوانیزه (ساپورت T شکل، ساپورت L  شکل، ساپورت سقفی، ساپورت زمینی)
  • زانوی سینی گالوانیزه (زانوئی ۹۰ درجه عمودی، ۹۰درجه افقی، ۴۵ درجه و رایرز قابل تغییر)
  • سه راهی سینی برق
  • چهارراهی سینی 
  • تبدیل سینی کابل
  • دیوایدر 

 

نصب سینی کابل گالوانیزه سرد (فابریک)

اجرای سینی بر روی دیوار

زمانیکه سینی ها بایستی به صورت عمودی روی دیوار نصب شود،  میتوانیم آنها  را روی دیوار پیچ کنیم. برای نصب سینی به صورت افقی معمولا مسیر سینی کشی را علامت گذاری می کنیم و  بعد از آن ساپورت دیواری نصب میگردد. پس از آن سینی را بر روی ساپورت با پیچ و مهره اتصال داده می شود.  فاصله بین ساپورت ها با هم، بهتر است بیش از یک متر نباشد. هر چه بار بیشتری روی سینی های برق باشد، فاصله ساپورت سینی کابل ها را کمتر می نمائیم.

 

اجرای سینی زیر سقف

بعداز مشخص کردن مسیر سینی کشی، ساپورت سقفی را به سقف نصب می نماییم. پس از آن سینی ها را روی ساپورت قرار می دهیم و با پیچ و مهره آن را ثابت می کنیم.

 

تفاوت سینی کابل گالوانیزه سرد با گرم چیست؟

همانطور که در این مقاله اشاره شد سینی کابل گالوانیزه سرد از ورق فولادی گالوانیزه سرد با حدود ۱۵ میکرون روی تولید می گردد در حالیکه در گالوانیزه گرم با فرو بردن سینی های برق در مخزنی از فلز روی عملیات گالوانیزاسیون صورت می گیرد و مقدار فلز روی که سطح سینی را می پوشاند حدود ۷۵ میکرون می باشد. این فرایند گالوانیزه گرم عمقی باعث می شود که سینی ها مقاوم تر و بادوام تر در برابر رطوبت و زنگ زدگی باشند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره تجهیزات صنعتی برق  و قیمت ها  با کارشناسان فروش مجموعه در ارتباط باشید.

 

مشاوره با فناوران