لوله فولادی برق

لوله فولادی برق یا لوله کاندوئیت (Conduit) وسیله ای است جهت محافظت از سیم و کابل و انواع انتقال دهندگان جریان الکتریکی و کابل های شبکه در طول مسیر اجرای کابل کشی و سیم کشی در واحد های صنعتی، کارخانجات و صنایع مختلف و پروژه های ساختمانی استفاده می شود. این نوع لوله برق در جهت جلوگیری از صدمه و آسیب دیدن سیم یا عایق آنها و همچنین محافظت افراد در برابر برخورد ناخواسته با سیم حامل جریان استفاده می شود. از  این لوله  های کاندوئیت برق در ساختمانهای صنعتی و تجاری، اداری، بیمارستان ها، کارگاه های صنعتی بیشترین کاربرد را دارد. اما ممکن است در سیم‌ کشی ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها به کار گرفته نشود.

گروه صنعتی فناوران تولید کننده انواع لوله های فولادی  (لوله کاندوئیت) در انواع گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد و مشکی و در برخی موارد به صورت سفارشی (رنگی) می باشد. لوله کاندوئیت معمولا در ضخامت ۰٫۹ تا ۱٫۵ میلیمتر و در طول های ۳ و ۶ متری تولید می شوند. مجموعه فناوران تولید کننده انواع لوله های کاندوئیت که شامل: لوله های فولادی گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد، مشکی، ضد انفجار و قابل انعطاف (لوله فلکسیبل) می باشد.

 

لوله فولادی برق

 

 

انواع لوله فولادی برق

در استانداردها تعداد و مقدار مجاز هادی‌هایی که می‌توان از درون یک لوله کاندوئیت برق با سایز استاندارد عبور داد مشخص شده‌اند. انواع مختلف لوله کاندوییت برای اهداف مشخصی طراحی و ساخته می شوند. لوله های فولادی برق با توجه به مواد اولیه ساخت، کاربرد، روش اتصال، محل استفاده، انعطاف و قابلیت های منحصر به فردی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام در قسمت های مختلفی کاربرد دارند که در زیر به معرفی آنها می پردازیم:

 

۱- لوله فولادی گالوانیزه گرم

لوله فولادی برق گالوانیزه گرم به صورت غوطه ور شدن کامل در عمق حوضچه مذاب فلز روی تولید می شود. لوله فولادی گالوانیزه برای لوله کشی روکار که در محیط های بیرونی صورت می‌گیرد کاربرد دارد و یا در مواردی که لوله های برق در محل هایی هستند که در معرض عواملی مثل خوردگی، رطوبت، زنگ زدگی، آلاینده های جوی هستند بهترین انتخاب برای کابل کشی استفاده از لوله های فولادی گالوانیزه گرم می باشد چون دارای مقاومت بیشتری به نسبت گالوانیزه سرد دارند.

 

۲- لوله فولادی گالوانیزه سرد

یکی از پر مصرف ترین لوله های فولادی برق می باشد. این مدل از لوله های گالوانیزه به صورت سطحی گالوانیزه می شوند که به آن گالوانیزه سرد می گویند. در این روش داخل لوله فولادی گالوانیزه نمی شود. لوله گالوانیزه سرد اغلب در فضای های داخلی و به صورت توکار استفاده می شود و بیشتر در مناطقی کاربرد دارد که سطح رطوبت هوا و آلاینده های محیطی کم می باشد و کمتر در معرض خوردگی قرار می گیرند.

 

لوله فولادی گالوانیزه

 

 

۳- لوله فولادی مشکی

این نوع لوله فولادی برق از ورق مشکی و با استفاده از پوشش رنگ مشکی در برابر زنگ زدی مقاوم می شود. کاربرد لوله فولادی مشکی در محیط های داخلی و خشک می باشد. لوله فولادی مشکی را می توان در فضای داخلی ساختمان ها، در زیر بتن و گچکاری های دیوار مورد استفاده قرار داد. کاربرد لوله فولادی مشکی در محیط هایی که در معرض عوامل خوردگی شدید ممکن است قرار گیرد نباید مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در جاهایی که مسیر انتقال در معرض دید قرار می گیرد می توان از لوله فولادی مشکی استفاده کرد.

۴- لوله فولادی ضد انفجار

از لوله فولادی ضد انفجار و متعلقات آن اکثرا در مکان هایی که امکان انفجار و آتش سوزی ممکن است اتفاق بیوفت و از لحاظ درجه حفاظت از کابل ها بسیار حائز اهمیت می باشد باید حتما از لوله های فولادی ضد انفجار استفاده شود.

 

۵- لوله فلکسیبل (لوله خرطومی)

لوله فلکسیبل بدلیل انعطاف پذیر بودن کافی و قابلیت خم شدن راحت و در محل هایی که پیچ و تاب زیاد می باشد و همچنین به علت لرزشی که در محل اتصال به موتور های الکتریکی وجود دارد بیشترین کاربرد را دارد.

 

انواع لوله فلکسی

  • لوله فلکسیبل روکش دار:

از لوله های فلکسی روکش دار برای محافظت از کابلها در محیط های باز و یا مرطوب در کابل کشی استفاده میشود. از آنجا که روکش پی وی سی لوله فلکسی های روکش دار قابلیت خود خاموش شونده دارند نگرانی ای بابت آتش گرفتن کابل کشی وجود ندارد.

  • لوله فلکسیبل بدون روکش :

این نوع از لوله فلکسیبل روکش پلاستیکی پی وی سی ندارد در نتیجه بیشتر در محیط های داخلی از آنها استفاده می شود.

 

از آنجا که لوله‌های فلکسیبل گروه صنعتی فناوران از ورق گالوانیزه تولید میشود، دارای بالاترین کیفیت در بازار می باشد و تحمل فشار حداکثری را دارد. سایزهای استاندارد لوله فلکسییل که همان قطر مقطع آن است به صورت استاندارد ۱۱، ۱۳، ۱۶، ۲۱، ۲۵، ۲۹، ۳۶، ۴۲، ۴۸ میلیمتر میباشد و کارخانه ها و مصرف کنندگان می توانند مطابق نیاز خود از این سایز لوله ها استفاده کنند. پر طرفدارترین سایز لوله که شرکت های دولتی و سازمانها از آنها استفاده می کنند لوله  PG16 ،PG13 و PG21  در دو نوع گالوانیزه سرد و گرم می باشد.

 

 

لوله فلکسیبل

متعلقات لوله فولادی برق

برای نصب یک سیستم انتقال کابل با استفاده از لوله فولادی برق علاوه بر استفاده از لوله فولادی در برخی مواقع نیاز به متعلقات و لوازم جانبی می باشد. مجموعه فناوران علاوه بر ساخت لوله فولادی، انواع متعلقات لوله فولادی را نیز تولید می کند که شامل موارد زیر می باشد.

– زانویی ساده

– زانویی دور دار

– زانویی درب دار

– انواع بوشن

– براس بوشن

– سه راهی ساده

– سه راهی درب دار

– کاندولت

– سرلوله پلاستیکی

– درپوش پلاستیکی و آلومینیومی

– انواع بست (اسپیت – انتهایی)

 

اتصالات لوله فولادی برق

 

مشخصات فنی و سایز لوله فولادی برق

لوله های فولادی برق تولید شده در مجموعه فناوران در ضخامت های ۰٫۹ تا ۱٫۵ میلیمتر و در طول ۳ و ۶ متری می باشد. و همچنین لوله فولادی به صورت گالوانیزه گرم، سرد و مشکی قابل تولید و تحویل به خریداران محترم می باشد. لوله های فولادی برق بر اساس سه استاندارد جهانی متریک، PG و اینچی تولید می شوند که استاندارد رزوه ها نیز مطابق با استاندارد ساخت می باشد. بر اساس این استاندارد ها، سایز ها به صورت زیر تعریف می شود.

 

جدول سایز لوله فولادی برق

قیمت لوله فولادی برق

لوله فولادی (لوله کاندوئیت برق) و متعلقات آن یکی از تولیدات مهم گروه صنعتی فناوران می باشد . انواع لوله های فولادی برق نظیر لوله فولادی برق گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم، مشکی، رنگی و انواع اتصالات و متعلقات لوله های برق شامل انواع سه راهی درب دار، زانویی درب دار، زانویی دور دار، انواع بوشن و براس بوشن از جمله تولیدات این مجموعه می باشد.

فرم دهی آسان با استفاده از انواع دستگاه های لوله خم کن در محل انجام پروژه ها و یا در کارخانه تولیدی این گروه و مقاومت بالا و پایداری این سیستم محافظ سیم و کابل در برابر ضربات مکانیکی، گرد و غبار و همچنین شکل مناسب آن، محبوبیت لوله فولادی برق ( لوله کاندوئیت برق ) را در نزد کاربران بالا برده است.

گروه صنعتی فناوران با بکارگیری استانداردهای نوین در ساخت سیستمهای محافظ سیم وکابل ،نظیر لوله های فولادی برق، این محصولات را با کیفیت مطلوب و قابل تولید و درطی بیش از ۱۰ سال فعالیت خود در اختیار مشتریان گرامی قرارداده است. در زیر لیست قیمت انواع لوله فولادی را می توانید مشاهده کنید.

 

قیمت لوله فولادی برق

گروه صنعتی فناوران تولید کننده لوله فولادی برق گالوانیزه سرد و گرم همچنین در رنگ های مشکی و رنگ های سفارشی می باشد. این لوله ها معمولا در ضخامت های مختلف از ۰٫۹ تا ۱ میلیمتر تولیدمی گردد که در واقع هر چه ضخامت این لوله ها بیشتر باشد محصول از کیفیت بالاتری برخوردار است و روی قیمت آن تاثیر می گذارد. برای دریافت قیمت به روز لوله فولادی برق و هرگونه مشاوره با کارشناسان مجموعه می توانید در ارتباط باشید.