قیمت لوله فولادی برق 

معرفی انواع لوله فولادی برق گالوانیزه 

پیش از آنکه به قیمت لوله فولادی برق بپردازیم، بهتر است در ابتدا به طور خلاصه به معرفی لوله فولادی برق گالوانیزه و انواع آن و همچنین کاربرد این لوله ها در صنعت بپردازیم. در ادامه نیز می توانید لیست قیمت انواع مدل های لوله فولادی برق را مشاهده نمایید.

لوله فولادی برق یا لوله کاندوئیت یکی از پر مصرف ترین تجهیزات الکتریکال می باشد که به عنوان یک محافظ عمل می کند و می تواند هادی ها یا سیم هایی را که از درون آن عبور داده می شود را در برابر آسیب ها یا تماس مسقیم افراد با آنها محافظت نماید. لوله فولادی برق گالوانیزه تجهیزی است جهت محافظت از سیم و کابل در داخل و خارج از محیط های صنعتی و کارگاهی، از لوله فولادی برق در ساختمان های مسکونی، اداری، صنعتی و کارگاهی استفاده می شود.

 

کاربرد لوله های فولادی برق ( لوله کاندوئیت )

از جمله موارد و کاربرد های لوله های برق می‌توان به لوله کشی در فضای بسته و به دور از باران و رطوبت اشاره کرد. به طور مثال برای نصب دوربین مداربسته کابل کشی در سوله های صنعتی و سیستم های امنیتی کاربرد دارند. یکی از روش های محاسبه سایز لوله برق از طریق وزن و تعداد کابل ها می باشد که می توان سایز مناسب لوله برق را انتخاب کرد.

لوله فولادی برق گالوانیزه به منظور جلوگیری از انواع آسیب ها و خسارات به هادی های الکتریکی استفاده می شوند. از این تجهیزات در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری، فروشگاه ها و مکان های صنعتی استفاده می شود. کارخانه ها، سوله های صنعتی، پتروشیمی ها، پروژه های عمرانی، صنایع غذایی و داروسازی نیز از این تجهیز استفاده می کنند.

 

سایزهای استاندارد لوله فولادی برق

گروه صنعتی فناوران تولید کننده لوله فولادی برق (لوله کاندوئیت) در انواع گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد و مشکی و در بعضی موارد به صورت سفارشی در رنگ های دلخواه می باشد. عمدتا لوله برق های تولید شده در مجموعه در ضخامت ۰/۹ تا ۱/۵ میلیمتر می باشد. انواع لوله برق فولادی عبارتند از: لوله فولادی گالوانیزه گرم، لوله فولادی گالوانیزه سرد، لوله فولادی مشکی، لوله فولادی ضد انفجار و لوله فولادی قابل انعطاف(خرطومی فلکسیبل).

لوله های فولادی برق از طریق ورق سیاه تولید شده و مطابق با استاندارد لوله فولادی برق دارای سایز های pg13.5  الی  pg48 می باشند. کاندوئیت ها نیز در انواع مختلف لوله های سبک و سنگین از نظر وزن و ضخامت دسته بندی می‌شوند. بسته بندی لوله های برق به شکل بندی شده بوده و بر اساس هر متر به فروش می‌رسند.‌ همچنین لوله های فولادی در شاخه های سه متری تولید و در بازار عرضه می گردد. لوله های کاندوئیت را بر حسب ضخامت و کاربردی که دارند در دسته های مختلفی تقسیم بندی می‌کنند، مشتریان با توجه به خواص مکانیکی و حفاظتی و همچنین با در نظر گرفتن بودجه خود لوله های برق را انتخاب خواهند کرد.

 

قیمت لوله فولادی برق

 

انواع لوله فولادی برق

۱- لوله فولادی برق گالوانیزه گرم

برای تولید لوله فولادی برق گالوانیزه گرم، این مدل از لوله تحت فرایند آبکاری عمقی گرم قرار میگیرد تا عمل گالوانیزاسیون انجام شود. طی این فرایند لوله های به صورت عمقی هم سطح داخلی لوله و هم سطح خارجی آن گالوانیزه می شود. کاربرد این کاندوئیت ها بیشتر در مناطق دارای رطوبت و محیط های بیرونی که احتمال ریزش باران بر روی آن وجود دارد، استفاده می کنند تا در برابر عوامل محیطی و زنگ زدگی و خوردگی مقاومت داشته باشد.

 

۲- لوله فولادی برق گالوانیزه سرد

لوله فولادی برق گالوانیزه سرد که جزو پر مصرف ترین و رایج ترین در مدل های لوله برق فلزی می باشد. کاربرد این کاندوئیت ها در محیط های داخلی و در داخل دیوار زیر گچ استفاده می کنند. همچنین مقاومت این لوله ها نیز به نسب لوله های گالوانیزه گرم کمتر می باشد. از نظر قیمت نیز این لوله مقرون به صرفه تر می باشد.

 

۳- لوله فولادی برق مشکی (رنگی)

لوله فولادی برق مشکی (رنگی) به صورت رنگ شده عمدتا مشکی تولید و در بازار موجود می باشد. رنگ لوله برق به صورت کوره ای الکترواستاتیک می باشد. کاربرد این لوله ها اغلب در محیط های داخلی و خشک می باشد.

 

۴- لوله فولادی برق ضد انفجار (لوله فولادی بدون درز)

از لوله فولادی برق ضد انفجار به علت نوع ساخت و به دلیل نداشتن درز و عایق بودن در برابر نفوذ گاز به داخل لوله برق بیشتر در مناطق گازی و پالایشگاه ها استفاده می شود.

 

۵- لوله فولادی برق قابل انعطاف (لوله خرطومی)

در این مدل لوله برق به دلیل انعطاف پذیر بودن و قابلیت خم شدن راحت در انتهای مسیر لوله کشی و محل های اتصال به موتور های الکتریکی عمدتا از مدل لوله فولادی فلکسیبل استفاده می شود. این لوله معمولا به صورت فلزی و با روکش تولید می گردد و به صورت بسته های ۲۵ متری در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

 

لوله فلکسیبل

 

قیمت لوله فولادی برق (قیمت لوله کاندوئیت )

در این بخش لیست قیمت انواع لوله های فولادی برق آورده شده است که شما می توانید بر اساس نیاز خود از قیمت لوله برق مد نظر خود مطلع شوید. به عنوان مثال  قیمت لوله فولادی  PG 13.5  گالوانیزه گرم هر متر آن ۲۴ هزار تومان است و هر شاخه سه متری آن ۷۲ هزار تومان است. با بیشتر شدن سایز لوله قیمت آن افزایش پیدا می کند همانطور که در جدول زیر مشاهده میشود لوله Pg16 با توجه به اینکه قطور تر می باشد قیمت آن در مقایسه با سایز لوله ۱۳ بالاتر خواهد بود.

 

 قیمت هر متر لوله فولادی برق گالوانیزه گرم

قیمت لوله فولادی گالوانیزه گرم

لوله های گالوانیزه سرد هم به صورت شاخه های ۳ متری تولید و در بازار عرضه می گردد. این لوله ها هم از سایز PG 13  شروع می شود که با توجه به جدول فوق لوله فولادی PG 13 گالوانیزه سرد ۱۸ هزار تومان است و به ترتیب هر چه سایز لوله بیشتر می شود قیمت آن نیز بیشتر می شود. اگر بخواهیم قیمت لوله فولادی گالوانیزه سرد و گرم را مقایسه کنیم قیمت لوله گالوانیزه سرد پائین تر است و کارخانجاتی که محیط شان رطوبت ندارد پیشنهاد میشود از این نوع در سایز های دلخواه استفاده کنند.

قیمت هر متر لوله فولادی برق گالوانیزه سرد

 

قیمت لوله فولادی برق

 

و اما قیمت لوله های فولادی مشکی که امروزه خیلی از شرکت ها از این رنگ برای لوله های خود استفاده می کنند نیز حدودا برابر با لوله های گالوانیزه سرد است و قیمت آن در مقایسه با  لوله های گالوانیزه گرم پائین تر و به صرفه تر است. خیلی از مراکز تجاری امروزه از این نوع لوله فولادی استفاده می کنند. در جدول زیر می توانید قیمت هر متر لوله فولادی برق رنگ مشکی را مشاهده نمائید.

 قیمت هر متر لوله فولادی برق مشکیقیمت لوله فولادی برق مشکی

 

با توجه به نوسانات موجود در بازارخواهشمند است برای خرید و یا دریافت قیمت لوله فولادی برق و  اتصالات آن با ما تماس بگیرید.