ساپورت سینی کابل 

ساپورت سینی کابل بایستی قدرت و توان بار کاری کافی برای تأمین نیاز بار سیستم سیم کشی سینی کابل را فراهم کند. همجنین بایستی به بارهای مرتبط با اضافات کابل در آینده یا هر بار اضافی دیگری که روی سیستم سینی کابل یا سیستم پشتیبانی سینی کابل وارد می شود، توجه شود.

 

ساپورت سینی کابل

ساپورت آویز از سقف

برای نمونه ساپورت از نوع آویز، به شکل های زیر  نگاه کنید.

ساپورت سققی سینی کابل

– مهره ها را روی میله رزوه شده تقریباً ۵۰ میلی متر (۲ اینچ) بالاتر از محل مورد نظر برای پایین سینی کابل قرار دهید.

– روی واشرهای مربعی شکل بپیچید و به دنبال آن اعضای ضربدری و دسته دوم واشرهای مربعی قرار بگیرید.

– دسته دوم مهره ها را روی میله رزوه دار بزنید.

– عضو عرضی را طوری حرکت دهید که سطح بالایی در محلی که قسمت پایین سینی کابل قرار دارد قرار داشته باشد.

– دسته دوم مهره ها را تا میله متصل شده به سمت بالا حرکت دهید تا به عضو ضربدری برسد و در جای خود نگه داشته شود.

– اطمینان حاصل کنید که عضو عرضی تراز است، سپس اولین مجموعه مهره ها را از پایین میله رزوه دار به پایین منتقل کنید تا عضو عرضی در جای خود محکم شود.

 

نصب سینی کابل بعد از قرارگیری ساپورت ها

بعد از اینکه ساپورت ها در محل مناسب قرار گرفتند، نصب سینی کابل می تواند در هر نقطه مناسب شروع شود. اتصالات باید به گونه ای طراحی و قرار داده شوند که مقاومت سینی کابل را به حداکثر برسانند. برای شروع، یک قسمت مستقیم را در میان دو ساپورت قرار دهید تا انتهای قسمت مستقیماً روی تکیه گاه نباشد. اگر دهانه ساپورت برابر با طول مقاطع مستقیم است، برای این مرحله دو قطعه را با هم پیچ کنید. دهانه ساپورت ها نباید از طول مقطع مستقیم  توصیه شده توسط سازنده بیشتر باشد تا اطمینان حاصل شود که بیش از یک اتصال بین تکیه گاه ها قرار ندارد.

 

ساپورت سینی کابل

 

 

قسمت مستقیم بعدی را در روی ساپورت بعدی قرار دهید و آن را با یک جفت صفحه اتصال و رابط مستقیم به قسمت قبلی وصل کنید. حداکثر بیرون زدگی سینی از آخرین ساپورت نباید بیش از ۶۰۰ میلی متر (۲ فوت) باشد. صفحات اتصال (رابط) باید در قسمت خارجی سینی کابل قرار گیرند، مگر اینکه توسط سازنده مشخص شده باشد، سر پیچ ها در داخل سینی کابل قرار گرفته باشد مانند شکل زیر :

 

ساپورت سینی کابل

 

نصب ساپورت سینی کابل

برای نصب ساپورت سینی کابل، ابتدا سطح مورد نیاز را از کف به پایین سینی کابل پیدا کرده و یک خط تراز را با لیزر یا رشته نایلون برقرار کنید. یک رشته به خوبی کار می کند زیرا می تواند میله های رزوه دار را در یک طرف ذوزنقه تراز کرده و قسمت های بالایی ساپورت ها را پیدا کند.

برای سرعت بخشیدن به روند نصب آویزهای ذوزنقه ای، ممکن است برخی از مهره ها از قبل روی میله رزوه دار قرار بگیرند تا در محل تقریبی مورد نیاز مهره قرار گیرند. یک روش برای بستن مهره ها این است که مهره ها را در انتهای یک قطعه میله رزوه قرار دهید، یک مته به میله رزوه دار متصل کنید و مهره ها را در حالی که انتهای میله را با آچار نگه دارید، از بالا میله بالا ببرید.

توجه:

ساپورت و سخت افزارهای غیر فلزی ممکن است به دلیل ترکیب مواد و دمای کاربرد، به ملاحظات تحمل بار ویژه ای نیاز داشته باشند. برای کارهای توصیه شده با سازنده سینی کابل مشورت نمائید.

برای اطلاع از قیمت سینی و نردبان کابل و همچنین قیمت ساپورت ها با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.