سینی کابل رنگی با رنگ الکترو استاتیک

یکی از انواع سینی برق در صنعت ساختمان، سینی کابل رنگی با رنگ پودری الکترواستاتیک می باشد. این رنگ خاص به عنوان یک رنگ جایگزین در صنعت ساختمان کاربرد دارد. در واقع این نوع سینی کابل با توجه به کیفیت بالای آن استفاده از آن برای کاربران بسیار آسان می باشد.

مشخصه اصلی رنگ پودری الکترو استاتیک، این است که دیگر نیازی نیست آن را با هیچ حلال دیگری ترکیب نمائیم. علاوه بر‌ آن این به خاطر خاصیت پودری بودن آن به نسبت رنگ های مایع آلودگی کمتری در محیط ایجاد می کند. همچنین می توان به قطع اشاره کرد که این نوع سینی کابل به نسبت انواع دیگر دوام و پایداری بیشتری دارند.

سینی کابل رنگی

سینی کابل رنگی

نحوه رنگ آمیزی سینی کابل

در روش رنگ آمیزی سینی های برق با رنگ الکترواستاتیک قطعات سینی و اتصالات را با برق دار کردن،  می توان رنگ نمود. بدین صورت که رنگ دارای بار مثبت و قطعه سینی دارای بار منفی می شود و باعث میشود که رنگ به خوبی به قطعات چسبیده و پس از رنگ آمیزی وارد کوره پخت رنگ میشود و در حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد حرارت دیده و این پروسه به مدت زمان ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به طول انجامیده و رنگ قطعه سینی کابل یا اتصالات پخته می گردد.

در دنیای امروز در  مال ها و مراکز تجاری استفاده از سینی های کابل رنگی متداول شده است. در این روش معمولا سقف های مراکز اداری و تجاری  اکسپوز می باشند  و کلیه تاسیسات ساختمانی و برقی در دید عموم قرار می گیرند. در  واقع با استفاده از ترکیب رنگ مناسب و دلخواه، کارفرما این مراکز خرید را دیزاین می نماید و حتی با رنگی که در دیگر مکان ها استفاده شده است هماهنگ می نماید. شایان ذکر است تاسیسات نمایان در سقف های اکسپوز این امکان را  فراهم می کنند  که در صورت خرابی و نیاز به تعویض سیم و کابل یا سایر قطعات بتوانیم قطعه مورد نظر را  به راحتی تعویض یا تعمیر نماییم و نیاز به تخریب یا تعمیر آتی سقف نخواهیم داشت.

رنگ پودری الکترواستاتیک جهت رنگ کاری سینی ها از تنوع بالایی برخوردار بوده اما اگر بخواهیم پر استفاده ترین رنگ ها را ذکر کنیم می توانیم رنگهای مشکی، رنگ طوسی، رنگ سفید و کرم اشاره نمائیم که اکثریت پروژه ها جهت دیزاین سقف از آن استفاده می نمایند.

 

برای اطلاع از لیست قیمت انواع سینی های برق در ضخامت های مختلف با همکاران فروش گروه صنعتی فناوران در تماس باشید.

 

پتماس با فروش فناوران