استانداردهای نردبان کابل

بخش های مهم از استاندارد NEMA VE 1 که مربوط به نردبان کابل و محصولات مجموعه فناوران می باشد در زیر شرح داده شده است.

 

۱- ظرفیت بار و فاکتور ایمنی

بارهای کاری ایمن لازم است که در نتیجه یک سری آزمایش از نردبان های نمونه تعیین شود. آزمایشات باید به صورت دهانه های ساده (یعنی بدترین حالت برای بارگیری) و در طول دهانه های مختلف با ضریب ایمنی ۱/۵ در برابر بار سقوط نردبان انجام شود. به این ترتیب، بارها براساس عملکرد متوسط تعدادی از نمونه ها می باشد نه فقط یک آزمایش واحد یا برخی محاسبات است. استاندارد اجازه نمی دهد که بارهای کاری با محاسبه تعیین شود زیرا ثابت شده است که بیش از حد غیر قابل اعتماد است. نردبان کابل برق محصولات ویژه ای هستند که از نظر ساختاری غیر متعارف هستند. به این معنی که آنها ترکیبی غیر معمول از ظرافت، کمانش موضعی از مواد نازک و عناصر مهار جانبی کلی دارند که با روشهای معمولی طراحی به طور رضایت بخشی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

۲- انحراف

استاندارد NEMA VE 1 محدودیتی در انحراف بخش های پشتیبانی کابل مشخص نمی کند. انجام این کار، ناگزیر منجر به طراحی یک سیستم جدید خواهد شد (این کار از لحاظ اقتصادی به صرفه نمی باشد). برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انحراف، می توانید با کارشناسان فنی ما در در خصوص نردبان  کابل در تماس باشید.

 

۳- طراحی کلاس بارگذاری طبق دهانه با توجه به استاندارد NEMA VE 1

روش رتبه بندی NEMA VE 1 که بر اساس سیستم اندازه گیری امپریال است، به شرح زیر:

۸ = ۸ ft (2.4 m)

۱۲ = ۱۲ ft (3.6m)

۱۶ = ۱۶ ft (4.8m)

۲۰ = ۲۰ ft (6.0m)

اعداد اندازه دهانه نردبان را نشان می دهند. همچنین دسته بندی بار کاری ایمن نیز به صورت زیر می باشد.

A = 50 lbs/lin.ft (75kg/m)

B = 75 lbs/lin.ft (112kg/m)

C = 100 lbs/lin.ft (149kg/m)

به طور مثال یک نردبان کابل کلاس ۲۰ B به حداقل بار کاری ایمن ۷۵ پوند / فوت نیاز دارد و اندازه دهانه نیز ۲۰ فوت متناسب می باشد. در زیر به عنوان نمونه یک سری اطلاعات فنی، نمودار های ظرفیت بارگذاری و میزان مجاز انحراف نردبان کابل برای درک بهتر مطلب آورده شده است.

 

نردبان کابل

 

 

استاندارد نردبان کابل

 

لدر کابل

 

نردبان کابل برق

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نردبان کابل (لدر کابل) با همکاران واحد فروش گروه صنعتی فناوران در تماس باشید.