گلند کابل برنجی

گلند کابل برنجی

هدف از بکار بردن گلند در اتصال بین کابل ها و جعبه تقسیم، ایجاد ایمنی کامل برای کابل و اتصالات در برابر لرزش و نیرو‌های وارده به آن‌ها به منظور جلوگیری از آسیب‌دیدگی و پارگی می‌باشد، همچنین نصب گلند موجب آب‌بندی کامل محل اتصال، در برابر نفوذ رطوبت و گاز‌های قابل اشتعال به درون جعبه تقسیم می‌شود. یکی از پر مصرف ترین گلند های موجود در بازار نوع برنجی است که از قطعات برنجی تولید شده و در مقابل زنگ زدگی بسیار مقاوم می باشد و عمدتا از این نوع گلند در فضاهای باز استفاده می شود.

 

گلند کابل برنجی

 

این گلندها تنش زدایی شده و دارای لایه آبکاری نیکل می باشد. گلند های فلزی عمدتا در محیط بیرونی که بازه دمایی وسیعی را دارد، و دائما تحت اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید می باشد، مورد استفاده می باشد. روکش نیکل به کار رفته، از خوردگی و زنگ زدگی گلند کابل  جلوگیری می کند. درجه حرارت کاری این نوع گلند مقاوم در برابر حرارت لحظه ای تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد و دمای متغیر در بازه زمانی طولانی مدت از منفی ۴۰ درجه الی ۱۰۰ درجه سانتی گراد می باشد و همچنین درجه حفاظت برای  این نوع گلندهای کابل  IP68 تعریف شده است.

سایز استاندارد:  PG11 – PG13.5 – PG 16 – PG 21 – PG 29 – PG 36 – PG 42 – PG 48

 

قیمت گلند کابل برنجی:

قیمت این نوع  گلندها به سایز آنها ارتباط دارد هر چه سایز آنها بزرگتر باشد قیمت آنها بیشتر می شود. در جدول زیر انواع سایزهای متریک این نوع گلند را همراه با قیمت آن می توان مشاهده نمود.

قیمت گلند برنجی